czwartek, 29 grudnia 2016

Co czytają uczniowie? cz. I

Właśnie zakończył się pierwszy etap naszych wyzwań projektowych. 
Uczniowie szkół podstawowych stworzyli wyjątkowe prace (wkrótce będzie można je obejrzeć w galerii)



Ale z racji tego, że jednym z celów projektu jest promocja czytelnictwa, dziś pragnę zaprezentować pierwszą część lektur, jakie wybrali najmłodsi czytelnicy i krótkie uzasadnienia tych wyborów:

- ze Szkoły Podstawowej nr 10 w Toruniu:

📖 Charlie i fabryka czekolady - Autor poprzez zawartą w niej historię chciał nauczyć nas dobrego zachowania. Spodobał nam się Charlie, który jest skromnym, uczciwym i wartościowym człowiekiem. Książka przypomina, co jest tak naprawdę ważne w życiu - miłość, dzięki której można przetrwać najtrudniejsze czasy.

- ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Dębnie:

📖 Ten obcy - Zaciekawił mnie tytuł i sylwetka tajemniczego chłopca na okładce. "Podobny do mnie" - pomyślałem. Jednak się myliłem. Ten chłopiec ma całkiem inne życie niż ja. Trudno mi było wyobrazić sobie sytuację Zenka. Przeczytałem o jego losach i podziękowałem rodzicom za to, co mam.

📖 Kłamczucha - Choć Aniela - tytułowa bohaterka - jest denerwującą postacią, wybrałam właśnie tę książkę. Ubawiłam się, czytając o jej przygodach przeżywanych jako Franciszka. Wybaczyłam jej wszystkie kłamstwa, ponieważ dziewczyna wytrwale dążyła do swoich celów.

📖 Z tęsknoty za Judy Anne Cassiby - Zaciekawił mnie zarówno tytuł jak i samo słowo "tęsknota". Okazało się, że jest to historia wesołej pięciolatki Judy. Pewnego dnia wychodzi z domu i ślad po niej ginie. Rodzina bardzo przezywa tę tragedię. Ciekawą postacią tutaj jest siostra Kim, która odgrywa ważną rolę. Książkę przeczytałam jednym tchem od deski do deski.

📖 Niania Matylda - Żadna niania nie wytrzymałaby z gromadką dzieci państwa Brown. Są niegrzeczne i robią psoty. Rodzice zatrudniają nianię Matyldę, która jest najbrzydszą osoba, jaką w życiu widziały dzieci. Jednak magia i urok Matyldy zmieniają je w kulturalne osóbki. Zachwyciło mnie dobro płynące z tej książki.

📖 Czarownica z Funtinel - Zaintrygowała mnie piękna okładka i słowo "czarownica" w tytule. Chociaż książka jest gruba, czytałam ją z ciekawością i namiętnością. Jest to historia dziewczynki mieszkającej w XIX - wiecznym Siedmiogrodzie, która nic nie wie. Jednak dojrzewa i dorasta, świetnie sobie radząc, znosząc wszelkie przeciwności losu. Staje się górską pięknością, którą pragnie wielu mężczyzn.

- ze Szkoły Podstawowej we Wrockach:

📖 Ania z Zielonego Wzgórza - Ania, podobnie jak ja, jest wrażliwa, szalona i głodna przygód. Lubię takich bohaterów.

- z Zespołu szkół Sportowych w Chorzowie:

📖 Mały Książę - Jest to bardzo mądra książka, która zawiera ukryte przesłanie: Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu
Książka zawiera także piękne ilustracje wykonane przez samego autora. Utwór zrobił ma mnie wielkie wrażenie.

📖 Książę Kaspian - Mnóstwo fascynujących przygód i niesamowitych postaci. Czytając książkę, przeżywam przygody wraz z jej bohaterami. Chciałbym kiedyś znaleźć się w Narnii i spotkać magicznego lwa Aslana.

Tyle na dziś.
Co sądzicie o tych wyborach? Myślę, że niektóre są naprawdę zaskakujące. A będzie tylko ciekawiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz