poniedziałek, 16 stycznia 2017

Co czytają uczniowie? cz. II

Myślę, że najwyższy czas, by przedstawić kolejne wybory uczniów szkół podstawowych.
Zobaczcie, co kierowało młodymi czytelnikami, kiedy wybierali lektury do żywych okładek.



- ze Szkoły Podstawowej nr 20 w Gorzowie Wielkopolskim:

📖 Hania Humorek idzie na studia - według mnie Hania Humorek to jedna z najciekawszych postaci książek dla dzieci. Jej przygody wzbudzają zawsze pozytywne emocje. Z przyjemnością zostałam główna postacią na okładce.

📖 Harry Potter i kamień filozoficzny - Harry to jeden z moich ulubionych bohaterów. Przeczytałem wszystkie książki z jego udziałem. Z zapartym tchem śledziłem losy bohaterów, a ich przygody widziałem oczami wyobraźni. Byłem w innym świecie!

📖 10 niesamowitych przygód Neli - Nela odkrywa nowe miejsca, poznaje zwierzęta. Lubię takie książki i dlatego ta mi się szczególnie podoba.

📖 Dziewczynka z zapałkami - ta lektura prezentuje ponadczasowe wartości, o których nigdy nie powinno się zapominać: dobro, współczucie, empatie i wrażliwość na ludzką krzywdę. w dzisiejszych czasach trzeba zwracać uwagę na potrzeby innych. Zamiast gonić za nowymi gadżetami, lepiej zatrzymać się i pochylić nad losem tych, którzy cierpią z powodu głodu i samotności. 

- ze Szkoły Podstawowej nr 35 w Toruniu:

📖 Basia i dziadkowie - Basia z okładki jest zawsze uśmiechnięta, podobnie jak moja młodsza siostra, z która widuje się u dziadków. To ona zainspirowała mnie do wyboru tej książki. 

📖  Most do Terabithii - ta książka jest niesamowita, trzyma w napięciu bardziej niż film. Ważna dla mnie jest przyjaźń i pozostawanie sobą - podobnie jak dla bohaterów lektury.

📖 Koszmarny Karolek w samochodzie - wybraliśmy tę książkę, ponieważ wszyscy mamy rodzeństwo i nasze podróże samochodem wyglądają dokładnie tak samo jak te z Karolkiem.

- z Niepublicznej Szkoły Podstawowej nr 81 Fundacji Rodzice Dzieciom w Warszawie:

📖  Stalker - Ołowiany świt - to interesujący przykład fantastyki opartej o rzeczywisty świat. dzięki dynamicznej i wartkiej akcji książka jest bardzo ciekawa i chce się ja czytać dalej i dalej. Autor postawił na narrację pierwszoosobową, przez co odczuwamy, że jesteśmy głównym bohaterem lub jego kompanem. 

📖  Jego wysokość Longin - to książka, która opisuje przygody, tarapaty i historie znanego dziennikarza. Moja przygoda z tą lekturą rozpoczęła się od wyprawy na narty, kiedy podczas długiej jazdy samochodem, mama na głos nam ją czytała. Jest ona pełna humoru, a ponadto pokazuje Warszawę z czasów PRL - u.

- ze Szkoły Podstawowej w Grądach - Woniecko:

📖  O dwóch takich, co ukradli księżyc - to ciekawa historia o Jacku i Placku, którzy już od samych narodzin stwarzali kłopoty. Autor w interesujący sposób ujął lenistwo i egoizm bohaterów. Opowieść przekonuje, że dobro odmienia nawet serca z kamienia, a miłość matki ma wielką moc. 

📖  Przyjaciółki na zawsze - sama interesuję się projektowaniem mody, więc wydarzenia z życia Lucy bardzo mi się spodobały. Ta książka pokazuje, jak ważna w życiu jest przyjaźń i jak należy o nią dbać. Jest rewelacyjna.

Prawda, że ciekawe propozycje lektur?
I jakże ciekawe motywacje ich wyboru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz